Bli av med spöken hemma

Förra året vid samma tidpunkt spökade det hemma. Plattor sattes på och även icke anslutna dammsugare.

Nu är det igång igen. Hela kvällen har min son fixerat blicken bakom min axel som om Frida stod där och när jag vänt mig om har ingen stått där. Men jag har känt små vindpustar som om någon går förbi mig.

Måttet var rågat nu när jag satt och nattade sonen och hoppgungan i köket började rassla. Jag tänkte att dotter var uppe och rev omkring.

Gick till hennes rum och hon sov som en stock. Gick in på toa och stängde dörren. Då hör jag en bjällra på andra sidan dörrn som ljuder.

Nu undrar jag vad fan det är som vill nåt? Nån som gillar jul är det iaf.

Vad vill den? Ska jag ställa fram en skål gröt? Jag vågar inte bada nu då jag såg en poltergeistfilm med mamma när jag var fem år. Tänk om hårtorken kommer flygande och stryper mig?

Jag hittade iaf två pinnbitar. Gjorde ett kors av dem och hoppas det försvinner.

Annars bär det av till nån smaragdgrotta i morgon där jag får köpa salvia. Man föser tydligen ut demoner med det.

Eller så får jag be min morbror ringa Jörgen.

Såhär kan jag inte ha det varje jul.

20121206-001720.jpg

Posted on 6 december, 2012, in Uncategorized. Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

