Alfons smockar

Jag gick nyss med i Facebookgruppen ”Alfons smockar Lillkillen”

Jag vet inte om jag gjorde det för att jag gillar det Alfons gjorde eller ej. Men Lillkillehistorien har ett mycket filosofiskt värde som jag använder som metafor i många lägen och konflikter. Det är sällan någon fattar vad jag menar, men det är deras problem.

Jag tror också att det är Darin som var Lillkillen. Han har dock nu fått ge igen.

Ps. Man ser verkligen i Darins ögon att han inte längre har svendomen kvar. Han kan nog till och med bli en aning för explosiv i älskogen.

Kolla Alfons muck. Så går det när ens mamma jobbar på oljerigg i Norge och bara kommer hem varannan vecka.

Skärmavbild 2012-12-28 kl. 21.38.15

Posted on 28 december, 2012, in Uncategorized. Bookmark the permalink. 2 kommentarer.

  1. När jag var liten läste mamma den boken för mig och jag började skrika och gråta, OTRÖSTLIG var jag. Det var så mycket blod och alfons var så jävla vidrig mot den lilla svaga pojken. Drömde mardrömmar och kunde inte ens titta på omslaget på några år. Får fortfarande rysningar 😦

Kommentera

