Tredje världen

Man älskar ju sitt barn. Men om man bortser från barnet och bara hör hostan så vill man välta spjälsängen.

Jag blir en nagelbitare när mina barn hostar på nätterna. Händer inte ofta men då det händer skulle allt kunna sluta som en thriller om det vill sig illa.

Jag får myrkryp i hela mig, det låter som en långtradare tutar inne i en tunnel i mina öron. Jag blir säkert vimmelkantig också.

Jag vill skälla på barnen och säga ”så går det när man inte knäpper jackan hela vägen upp” fastän min lille 8 månaders inte ens ansvarar över klädseln på sig själv.

Jag försöker hitta en syndabock som smittat dem och kupera öronen på denne person. Men jag hittar aldrig nån.

Jag vet ju att hosta tillhör barndomen.

Om jag ska skaffa ett tredje barn blir det ett från tredje världen. Ett som fyllt två.

För när man fyllt två, får man ta hostmedicin.

20130111-215614.jpg

En värdig deltagare i min familj. Hostmedicinsreceptiv.

Posted on 11 januari, 2013, in Uncategorized. Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

