Christian Eikedal Gladiatorerna

Jag har börjat träna!  På ett gött jävlar Göteborgargym i Masthugget. Ett riktigt gött Kurt Olssongym där alla är kompisar och nöjda och glada. Det är som att komma hem fast borta. Trivsamt heter det. Rätt och slätt.

Christian bor och verkar i centrala Göteborg, aktuell som semifinalsutmanare i Gladiatorerna. Det finns en hoper personliga tränare i staden. Långt ifrån alla har så lång sportslig erfarenhet som honom. Jag är inte ute efter en personlig tränare som sysslat med kroppsbyggning eller enbart fitness. Jag vill inte gå hos någon jävla Sunset Boulevardkille. Jag vill ha råbarkad skandinaviskt stål. Nån som kan spotta mig i nävarna eller tvärt om.

Jag har kört mitt första pass idag. ”Squirting” och curlat biceps och fan hans mormor. Bänkpressat hela 20 kilo. Att kontakta Christian var det bästa jag kunde göra. Lära sig träna korrekt från början är A och B. Han tittar inte sexuellt på mig och man litar på honom. Jag fick ont av plankan, då gjorde vi om det så att det kändes okej på ett annat vis.

Mina mål är att få upp hållningen, stärka min bål, få upp flåset och sedan kunna börja brottas igen. Det är ett OS kvar 2016. Inget är omöjligt. En bronspeng vore väl ändå nåt? Jag vill även styra upp arslet som efter två barn ser ut som två Skogaholmslimpor.

Jag har 33 cm omkrets i biceps. Jag vet inte om jag vill ha större eller mindre. Han Manfred Hoeberl hade typ 2 meter.

Hursomhelst kommer det nog bli en del träningstugg här på bloggen. Ni kan även följa min resa i bilder, filmer och annat gott på Christians hemsida under fliken personlig träning. Jag hänger ut mig själv nåt så in i helskotta där.

Ni borde verkligen kicka igång er själva med en investering i Christians händer. Sen kommer ni aldrig ångra er.

 

 

 

 

 

Posted on 5 mars, 2013, in Uncategorized and tagged , , . Bookmark the permalink. 1 kommentar.

  1. Bra vinkel på livets inneboende tristess. Keep on.

Kommentera

