Amnesty vapenvägran

Hej. Jag vill bikta mig.

Jag lurade Amnesty en dag. Fyllde i talong och hela köret så inga vapen ska exporteras till diktaturer.

Men jag tycker det är värre att Telia mutade Uzbekistans diktator för att få deras telenät, fast Telia vet att ledaren kontrollerar alla samtal och torterar folk om de inte hejjar på honom.

Så jag gav Amnesty fel kontonummer.

Jag fick en brosch och gick därifrån glad i hågen.

Nu kanske nån i Belarus blir skjuten av en hederlig rostfri svensk stålpistol pga mig.

Förlåt mig för detta. Men jag är inte Amnestytypen. Jag är redan med i Hyresgästföreningen, har ett fadderbarn som åldras i hundår. Förra året var hon 5-6 år. Detta året, minst en 25-26 år. Åren går fort därborta i Afrika tydligen. Måste vara solen.

20130312-000114.jpg

Posted on 12 mars, 2013, in Uncategorized. Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

