Högoddsare trav

Jag känner mig som en travhäst. En sån som kan komma att komma i ytterspår och helt otippat vinna Olympiatravet. Alla vet det, men ingen sätter pengar på det.

Egentligen var Jesper Rönndal segertippad, för han springer alltid bra.

Jag kan lika gärna trava omkring hela livet och komma sexa i alla lopp. Men har jag tur och lite flax kanske alla förstår att man inte skulle räknat bort mig helt och hållet.

Det känns ändå fortfarande som att jag en dag kanske är chef på Dramaten, hovnarr eller någon slags Hasse Aleredsson i detta landet.

Undra om det blir roligare att känna mig då?

/nästan bitter, med hybris.

Posted on 12 mars, 2013, in Uncategorized. Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

