Jubileum

Idag för två år sen fick jag minsann hem Victor till min stuga jag hyrde i skogen. Jag hade varit på Orienthuset och handlat ostfyllda feferonis och en redig bit getost. Jag tände en brasa och sen lade jag in offensiven.

Ett hångel ledde minsann till att han utan tvekan lät mig öppna den femknappade gylfen. Han var inte det minsta rädd att bli varken rånmördad eller tagen som gisslan.

Det sjuka är att jag innan allt hettade till tog fram en yxa ur ett skåp och lurigt sa när jag höll upp den:
”Ser du den här yxan”

Jag skulle fortsätta och säga att jag fått den av min bror på skämt i julklapp, men jag tänkte att han skulle känna sig lite hotad att stanna.

Och minsann… Han vaknade på morgonen, redigt utvilad (erfaren med att ligga hursomhelst hos främlingar) och redo för en frukost hos svärfar.

Jojo, jag hade förmodligen erbjudit en duglig sextionia för att inte åka hem utan att träffa far min.

Idag har han varit fast i två år. Han får dricka öl på vardagar om han vill sålänge han bara håller snorren i styr.

Jag älskar min kille mest för att han har fint hår, är rolig, tar hand om sitt barn och alltid tar åt sig pikar.

För att han tar parfym på sig efter att jag kritiserat svenska killar för att ofta inte lukta lika gott som killar från Kuwait.

20130318-215955.jpg
Sen fick vi ett barn och allt blev normalt.

Posted on 18 mars, 2013, in Uncategorized. Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

