Hormoner i puberteten hos pojkar

I dag åkte jag buss till Mölnlycke. Eller ”Möllycke” som de flesta säger. Alla i Mölnlycke tror att alla vägar bär dit.

Hursomhelst steg det på två, tre åttondeklasser på en hållplats. Hela jävla bussen vibrerade av trettio adamsäpplen som åkte upp och ner på halsarna. Jag började såklart tänka på hur koncentrerad mängd könshormon jag befann mig i. Ett jävla boogietryck kan jag lova.

Man verkligen såg hur mycket de längtade hem för att runka innan läxan. Victor stärkte min fördom och erkände att man kände så. Efter läxan är för sent och då har man oftast träning. Men man har gått hela dagen i skolan och varit utsatt för stönande skratt, v-ringat och feromoner, då är det kris klockan 15.40.

Bussresan hem är ett personligt förspel för det som komma skall. Man söker blickar, dofter och förhoppningar.

En kille fick en kram av en tjej innan han gick av. Jag undrar om han ens hann hem eller om han fick sätta sig i en dunge nära en ankdamm och ”göra sitt”.

Jag svär, jag tänker lära min son kroppsvätskekontroll. Han skall få börja i pilates, bakram yoga och andra lugnande saker för att inte bli ett primitivt jävla runkhormonoffer. Han skall få testa såklart. Men aldrig att han skall längta hem från skolan för att göra det.

Min son kommer minsann ha vett att hålla på sig åtminstone till solen går ner.

Posted on 25 mars, 2013, in Uncategorized. Bookmark the permalink. 2 kommentarer.

  1. Du är så otroligt rolig! Jag skrattade så jag höll på att avlida när jag läste det här inlägget. Keep up the fun work! 🙂

Kommentera

