Roligaste humorbloggen

Tydligen är detta den roligaste humorbloggen i Sverige enligt en som heter Mats och några till. Nu kommer en text som inte alls är så rolig, inte alls handlar om varken flytningar eller teorier om hur Palme mördades.

Det började med att jag behövde skriva av mig. Eller jag har alltid skrivit av mig. Fick en eldriven kontorsskrivmaskin av min pappa när jag var tio kanske, man kunde backspaca och sudda!.

Istället för att vara med de andra barnen i Kortedala och ”honka” på sjujans spårvagn, satt jag inne och skrev långa epos om dramatiska relationer, en och annan låt och lite tittarbrev till Bullen.

Jag vann varenda skrivtävling i skolan. Fick skriva alla manus till diverse revyer i högstadiet.

Ingen verkade dock förstå vad jag borde syssla med så jag fick börja med ekonomi i gymnasiet. Dödsstöten!

Sen träffade jag en kille. Skrev texter om olycklig kärlek i fem år. Fina, djupa men tråkiga.

Sedan kom bloggarna! Jag hade min första på Lunarstorm. Sedan bytte jag hit. Jag har aldrig slagit igenom. Aldrig tjänst ett jota på’t. Men jag älskar min blogg mer än mina barn nästan. Och jag älskar Er läsare, även om ni ibland bara är 123 st.

En gång var det 7000 på en dag. Då såg jag umgänge med Al Pacino framför mig, röda mattor och sponsresor från Ving. Jag erkänner.

Sen blev det som vanligt igen.

20130408-061540.jpg

Jag innan bloggen föddes. Helt tom i blicken. På mitt eget dop.

Posted on 8 april, 2013, in Uncategorized. Bookmark the permalink. 1 kommentar.

  1. Snubblade in på din blogg och måste bara säga att du är väldigt rolig att läsa!

    Fortsätt att skriva så ska jag fortsätta att läsa :).
    /Isabella

Kommentera

