Fantomens vapen

Jag och min kille pratade om Fantomen i dag när vi åt frukost.

Fantomen bor i Bengali, ett fiktivt afrikanskt land. Han hade två Coltpuffror kaliber 45. Jag ifrågasatte hur fan hade hade fått tag på dessa varpå min kille lägger fram en briljant hypotes:

” Vadå, han hade väl en betjänt”?

Min kille tror alltså att bara för att man har en betjänt så löser sig allt även om inga vapen finns på ön. Som att Robinson Cruse sa till Fredag:

” Döh, Freda´, är du schysst och fixar en Harry Boy-påse till mig till lördagstravet. Du är ju ändå betjänt”

Den teorin är nästan värre än min killes knep hur han skulle undkomma Breivik om han befunnit sig på Utöya. Han skulle nämligen gräva ner sig om han hade Breivik i hasorna.

” Unskuld, Anders, jeg skal bare greive neir meg sell. Jeg skall bare finne en jordskyffel, det kan dock ta opp til fire timer”

Posted on 15 april, 2013, in Uncategorized. Bookmark the permalink. 2 kommentarer.

  1. Alltså ursäkta, men det här var väl ändå för unket av dig? Afrika ja, vad strider de med där förutom knytnävarna och eventuellt lite voodoo? Dessutom är Bengali inte i Afrika, det är i Asien (eh, tigrar finns inte i Afrika..)

    I ett äventyr så sa ju Fantomen faktiskt att bara han klarar sig levande ska han installera rulltrappor i grottan, så han kan träna på att springa uppför dem fast de går åt motsatta håll. Så underskatta inte Fantomen och hans resurser..

    H. Fantomens advokat.

    • Tjenixen. Enligt mina källor är Bengali ett afrikanskt fiktivt land enl skaparen Lee Falk. (wikipedia Fantomen) Att tigrar inte fanns i Afrika visste jag, men eftersom det är ett fiktivt land kanske det ändå fanns tigrar där.

      ”Legenden om Fantomen tog sin början den 17 februari 1536 (alternativt år 1525, då ett skepp på väg till Indien överfölls av singhpirater utanför Afrikas kust. Som ende överlevande flöt Christopher (Kit) Walker, sonen till fartygets kapten, i land och togs om hand av bandarerna, en afrikansk pygméstam.

Kommentera

