Skaffa fast jobb

Jag har vabbat från bloggen. Jag har jobbat en hel vecka snart. På ett allvarligt jobb med spionsysslor och plikt kan man säga. Inga mer tupplurar.

Nu kommer ett vacker stycke som borde läsas med vördnad:

Det allra sorgligaste med att börja arbeta har varit att jag fick göra slut med min son. Jag har nu burit honom, längtat att föda honom, fött honom och förbrukat dygnetrunt umgänget med honom. Vi är fortfarande nykära jag och min son, vars ansikte är mjukt som gyllne bolster, hans tår ser ut som en armé om fem och ögonen värmer mig i det kyligaste december. Att sluta amma honom var lika sorgesamt som när Pippi skulle åka ifrån Tommy och Annika med Hoppetossa. Jag lyssnade på Roxette´s ”It must have been love” flera gånger och lipade i mitt huvud. (lipar aldrig utåt nämligen, det är för mesar, kanske hänt en gång när någon friidrottare vunnit guld och sprungit aerovarv eller när jag såg ett tv-program när de slaktade en get i Grekland.)

Nu har jag i alla fall kommit över separationen och vant mig vid jobbet istället.

En sak jag tänkt på. Det är 7,5 års väntetid på att få en förhyrd parkering i stan där vi bor. Är inte det åt helvete? Jag skulle kunna mörda någon och hinna sitta av mitt straff FÖRE jag får en parkering.

Sjuka mått ändå.

Bild 307

ZZ TOP är inget mot oss. 

Posted on 23 maj, 2013, in Uncategorized. Bookmark the permalink. 3 kommentarer.

  1. Fan vad bra du är, utan att försöka heller. Så jävla gött att du bara är sådan, det är liksom inget hittepå.

  2. Blir så jävla osäker och förvirrad, jag trodde det hette typ ärevarv. Kan jag ha sagt fel hela livet? Mvh Sveriges mest osportsintresserade människa

Kommentera

