Gör det själv och inte för creddets skull

Varför måste allt vara så creddigt? Man skall ha ett förlag, bli signad, erkänd, ha pris, tv-jobb och känna Marie Göranzon.

Man skall få inbjudningar och skit. Ha ton med följare hit och dit. Jag älskar mina 300 läsare om dagen här på bloggen. Och mina 79 följare på Twitter.

Jag ville länge också vara creddig. Jag kanske inte vill vara creddig längre för att jag inte känner någon. Men så tänkte jag på en sak nyss.

Huvudsaken är ju att vissa tycker om mig. Vissa som jag tycker om. Allt man gör för pengar är inte på riktigt. Som min bästa avlägsna vän jag haft; Sonja säger:

” Man skall jobba gratis, då blir det roligast”

Förstår inte det hysteriska driv som alla creddjägare har. Räcker det inte med att mormor och morfar älskar oss? Eller resonerar jag såhär för att jag försvarar mig för att jag inte vunnit en Guldbagge?

Jag skulle inte må ett uns bättre eller vara tuff om jag kände Skalman, Pink Floyd eller Karin Boye.

Kanske Bellman. Då hade jag känt lite credd.

Posted on 12 juli, 2013, in Uncategorized. Bookmark the permalink. 1 kommentar.

  1. Lite credd skall du iallafall ha, för du har en Jessica som gillar dig 😉

Kommentera

