Fånga in en utekatt

Min mammas granne, Monica från Borlänge; fångade in en sextonårig spräcklig utekatt i går.

Monica är i 45-års åldern tror jag och har gått ner en massa kilon med lchf. Hon har ofta korta fräsiga frisyrer och är nyss hemkommen från en husbilstur genom Preussen. Hon har till och med cyklat på sin egen cykel i Lyon.

Hursomhelst hämtade hon en gammal Mc-jacka i källarn igår och lindade handlederna innan hon fångade katten.

Hon rustade sig likt en boxare innan match. Det tycker jag var det roligaste som hände i går.

Posted on 16 augusti, 2013, in Uncategorized. Bookmark the permalink. 1 kommentar.

  1. Inte för att jag vet hur din dag såg ut i övrigt, men det där kan också vara det smartaste som hände igår. Min grannes granne, som är 48 år och för övrigt har gått ner i vikt genom cambridgekuren och gjort hårförlängning, missade det där med boxningsutstyrseln vid kattinfångandet och blev totalt sönderklöst, med sjukhusvistelse, antibiotika, gips på båda armarna och nedsatt funktion i händerna som följd. Just saying …

Kommentera

