Elisabeth Rippe

Jag lade ihop ett och ett och förstod att mamman som representerade Lundsbergskolan i Debatt igår, är Galenskaparen Jan Rippes fru.

Alltså han som spelade Roger i Macken. Han som kastade skiftnyckeln.

Jag måste säga att det var dåligt och plumpt, nästan allt Elisabeth sade igår. Hon hade en chans att föra en konstruktiv och bra talan för elever och föräldrar. Hon kändes bara bortskämd, trångsynt och oempatisk. Hon sumpade det.

Så ser jag efter lite forskning att hon målar underbara Västkuststavlor. Hon är konstnär.

Så jag får inte alls ihop det. Hon verkade bara syssla med mäkleri och fuffens. Inget som har med Bästkusten att göra i alla fall.

Jag vet faktiskt varken ut eller in nu om Elisabeth. Men jag älskar hennes konst. Det erkänner jag.

20130830-100256.jpg

Elisabeths konst

Posted on 30 augusti, 2013, in Uncategorized. Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

