Clark Olofsson 2013

Var hemma hos min morsas mormor idag. Hon är 90 och bor i Linnestaden.

Ensam, änka och rätt gla. Favoritämnet är erotik. Visst är tårna ihopflätade för längesen och håret mer sockervadd än sockervadd itself. Men hon är kul.

Jag funderade på hur kul man får tycka det är egentligen? Med en lite dement gammelmormor.

Hon älskar när man eldar på i historier. I dag frågade jag om det finns skummisar där hon bor.

Hon svarade kvickt:

”Skummisar? Det finns langare här som säljer Panodil i mängder, Clark Olofson bryter sig in hos mig om natten och knycker plommon ur skålen från London. Titta vad han gjort med böckerna i bokhyllan, tryckt in dem hela vägen”

Sedan gav hon mig ett par solbrillor och två stearinljus som tydligen varit ”älskarinnans”

Sedan snodde jag en gjutjärnsmortel och gick hem.

20130912-215114.jpg

Clark har varit framme nu igen.

20130912-215243.jpg

Här har vi Anna-Lisa i sitt esse.

Posted on 12 september, 2013, in Uncategorized. Bookmark the permalink. 1 kommentar.

  1. åh, jag var framme och taffsade på en gjutjärnsmortel igår , men det var i en butik, så det kändes inte rätt att stjäla den.

Kommentera

