Hanna och Amanda i Nyhetsmorgon

Jag tittar på nyhetsmorgon. Amanda Schulman och Hanna Widell är där. Först pratade de om hur man minglar, sedan talade de om hur många rutor de kryssat i i donationsregistret. Alltså från det enda till det andra. Undra om Amanda går hem sen och äter charkuterier i sin dyra blus? Man får ju såklart vara klädd i dyr blus och samtidigt anmäld till donationsregistret. Jag kanske mest är avis för att jag inte har råd med den där blusen på Zara för 599:- Tröstar mig med att jag har råd med ett hekto chark.

Sedan pratade Jesper, programledaren med en 22 åring som fått ett nytt hjärta. Han lyssnade inte tillräckligt noga, så i slutet trodde han att tjejen iaf hade ett levande barn. Men hon svarade: ” Han dog också”

Sedan passade Amandas och Hannas blusar ypperligt i studion, för det blev verkligen den där begravningsstämningen både där och hemma hos oss. De skulle nästan kunnat ha såna hattar med maffianät för ansiktet som änkor har i Gudfadern också. Eller som i

en Roy Andersson rulle. Jag skämdes så min bringa blev flaming red. Nästan som en farligt mc-klubbsflagga. Nu skall jag fortsätta lyssna på Björn Skifs och drömma mig tillbaka till 70-talet.

 

$(KGrHqVHJ!8FH6ouQLfNBR+B)yC8Dg~~60_35

Nattsvart stämning

 

 

 

Posted on 5 oktober, 2013, in Uncategorized. Bookmark the permalink. 1 kommentar.

  1. åh gud vad pinsamt alltså, vill se

Kommentera

