Åka till Midwestern

Hela dagen har jag velat dunka näven i pannbenet för att jag inte tagit itu med USA. 30 år and still a ”wirgin”.

Det betyder att man inte ens varit i West Virginia det minsta. Eller sett en dingobuske blåsa förbi så det viner i sporrarna. Jag vill gå på marken där med sporrar på skorna.

Hur kan man låta livet nå 30 utan att ha varit där?

USA, är det kanske bara en illusion? Finns inte Missouri kanske? Det måste vara så eftersom jag inte varit där.

Jag har inte ens ”googlat runt” i USA. Att googla runt betyder nästan samma sak som att uppleva Amerika från en kajak.

Finns det ett vattendrag rätt över USA? Vart bor rävarna? Jag har i alla fall tagit itu med Wikipedia nu. Jag vet vem som är Borgmästare i Kansas.

Men sen dyker bara massa nya frågor fram, som virus. Hur vädret är i Salt Lake City och om det finns någon i Springfeld som har samma humor som jag.

Frågorna om Amerikat är många och svaren likaså. Det kommer till mig om natten, jagar mig. Jag måste dit, men vad gör jag med ungarna?

Jag dör ALDRIG innan jag levt lite därborta. Det liksom bara väntar på mig. Jag ska göra en resa dit som alla sent ska glömma.

Maplesyrup för hela slanten.

20131030-001111.jpg

På denna porch borde jag stå med trasiga jeans och se busken rulla förbi samtidigt som Saloondörrarna rör sig i vinden.

Posted on 30 oktober, 2013, in Uncategorized. Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

