En gång var han större än Zlatan

Jag började må illa, kände mig ledsen, såg femdubbelt. Sa att jag bara ville sova. Vi satt på ett hotell mitt på Avenyn. Min kille hade bjudit dit en äldre vän som nyss muckat från kåken. En solbränd, grov man med ett namn som givetvis slutade på Y. Vi hade ju min pojkvän med som skulle värna om oss om det nu var så att han skulle vara farlig. Kåkfararn alltså. Jag hade hunnit halvvägs på min snygga drink när det hände. Jag fick panik, började gråta. Min pojkvän höjde rösten och skrek att jag skulle hålla käft. De andra två männen skrattade så de knappt bar upp sina egna röster. Jag tänkte att nu dör jag. Han tar alltså kål på mig bokstavligt talat. Jag vaknade upp en stund senare. I en taxi. Han hade kastat in mig i en taxi, ruskat av sig sin egen flickvän för att återvända och tillsammans med sina två kompisar, utnyttja min bästis som var kvar på hotellrummet. Hon berättade senare fruktansvärda detaljer som innefattade anala övergrepp bland annat.

Innan hade han mest tagit kål på min ekonomi, mina vänrelationer och hela min värdighet, mest med sitt sexmissbruk, alla andra kvinnor han hade. Två aborter jag tvingades göra eftersom barn skulle förstöra hela hans fotbollskarriär, som redan var körd i botten för länge sen. Jag ville aldrig göra mig av med de små liven. Jag älskade honom mer än min värdighet i nästan fem år. Helvete.

Det här är min sanning. Det är en mänsklig rättighet att uttrycka den. Likväl som han och Nordsteds publicerat sin. Vem som dömer är mer eller mindre viktigt. Det enda som räknas är väl syftet? Att det resulterar i någon form av insikt hos läsare? Vad vet jag.

Mitt syfte är inte att hamna på ett förlag och sitta hos Skavlan och verka charmig. Det är hela kvinnofrågan. Hur män våldtar, misshandlar fysiskt eller psykiskt, förnedrar och sedan kommer undan. Med ett stort leende och helt utan ånger.

Du kom aldrig undan förresten.

Zlatan, som varnade mig för dig så många gånger, han som lyckades för att han kämpade och hade värderingar. Han blev till slut större än dig. Både på och utanför fotbollsplanen.

Posted on 24 mars, 2014, in Uncategorized. Bookmark the permalink. 7 kommentarer.

  1. Stark, berörande och viktig text!
    Bra!
    Jag hade ingen aning och ska villigt erkänna att jag svalde Skavlan med hull och hår.

    Tack!

    Fortsätt vara stark!

  2. Fy fan. Jag finner inga ord. Starkt av dig att skriva det här!

  3. Jag blev helt chockad när jag läste det här.

    All styrka till dig!

  4. Rebecka Thornell

    Helvete Jennie. Jävla vider det finns!
    Heja dig som skriver detta!

  5. Råkade komma in hit via google. Starkt av dig att skriva detta!

    Hade kontakt med Tony å hans fästmö, som plugga till tandläkare, för några år sen…

  1. Pingback: BAKOM MÅNGA MÄN STÅR EN KVINNA. // ALLT PÅ SKAVLAN ÄR INTE GULD SOM GLIMMAR. |

Kommentera

