Påskfilm om Jesus

Eftersom jag ville förankra påskfirandet i mitt dagliga lifv, passade jag på att se en Jesusfilm igår. Jag hade precis förklarat för min dotter varför det kallas långfredag. Min förklaring var att Jesus blev uppspikad på ett kors helt enkelt och att tiden oftast går väldigt långsamt när man har tråkigt. För han kunde ju knappast haft roligt där han hängde. Det höll dotter med om, sedan var det inte mer med det.

På kvällen tankade jag ner Passion of the Christ. Jag hade en bild av vad jag skulle få se redan innan jag började titta. Bilden besannades. Det är ett väldans vacklande från början till slut. Jesus gjorde ju inget annat än vacklade. Jag vill gärna se castingen av Jesus. Mel Gibson: ” I want a guy who can wackle very good in chains every day with sweat in his forehead”

Sedan var den en grej som gjorde att jag ifrågasatte min konfirmation. Jesus blir rädd för en orm och stampar ihjäl hen. Varför stampade han ihjäl en orm? Min kille sa att Jesus inte ville dö av ett giftbett helt enkelt. Men Jesus kunde ju trolla. Om han kunde gå på vatten och ersätta förlorade öron, borde han ju inte vara rädd för giftbett.

Detta borde Mel Gibson tagit reda på bättre, istället för att lägga ner tid på att regissera någon dag ut och dag in på hur denne skall vackla på bästa trovärdiga sätt.

Förresten, Putin kan fjärilssimma.

Bild 3

Kolla vacklet

Posted on 20 april, 2014, in Uncategorized. Bookmark the permalink. 2 kommentarer.

  1. Har verkligen fastnat för din blogg. Den är fantastisk 🙂

Kommentera

