Graviditetsdepression

Livet är inte precis Lasse Berghagen nu. Det är åt helvete. Och det är dennes fel. Han har befruktat mig åter och står här vid en dörrkarm i Partille och beskådar min lekamen som just bär en eldhärjad kaftan.

Jag myntade en gång mycket dramatiskt: ”Jag bär en kaftan av eld” Helt själv kom jag på frasen. Det är först nu den fått sitt sammanhang.

När vecka sju sätter igång vid en ny graviditet tar man på sig den kaftanen. Man är fånge i något som gör att en Jackpotlottovinst eller fria resor med boende runt om i världen inte ens är kul. Sedan stiger det. Vecka åtta har man på sig kaftanen OCH fastnat i en björnsax. Vecka nio sitter man kvar i fällan med kaftanen på sig, det som tillkommit är ytterligare hormoner som gör att det känns som någon hällt vitpeppar rätt på hjärnan och sedan stängt locket.

Nu är det vecka tio och det som tillkommit är att jag har en manet i halsen.

När i helvete skall kaftanen sluta brinna, björnsaxen släppa, pepparhjärnan svalna och maneten försvinna?

Jag fattar inte hur ett ligg kan vara boven. Men det är verkligen inget här i livet som är gratis. Att ligga med någon kan verkligen stå dig dyrt.

Det borde bli en folksaga med avslutande visdomsord.

20140510-181553.jpg

Posted on 10 maj, 2014, in Uncategorized. Bookmark the permalink. 1 kommentar.

  1. Grattis till ännu en inneboende 🙂

Kommentera

