Bloggstatistik

Just nu är allt kadaver i livet. Eller heter det kadaber? Orkar inte googla.

Jag är myndighetsutövad av både CSN, Överklagandenämnden och Göteborgs Universitet. I alla fall av Pedagogen. Statsvetenskapliga fakulteten hade aldrig utövat makt på ett sådant vis.

Statsvetare vet hut, de kan sin Foucault. Pedagogen lånar bara in stadsvetare i sina utbildningar för att man ska ha gjort det liksom. Kunna låtsas att lärare är lite filosofiskt bildade och därmed höjer professionen ett snäpp.

Hursomhelst är jag fattig, oförsäkrad, gravidillamående, kattägare mot min vilja och drabbad hårt av livets jävla inslag som också kallas döden.

För döden ska minsann vara någon jävla gördel som dras åt när det redan är riktigt jävla svårt att andas. I tisdags morse grät jag en timme på grund av myndighetsutövning gentemot den lilla lärareleven. Men jag tröstade mig med att ingen i alla fall har dött.

Det tog tio timmar, sedan dog någon. Åt helvete med all rättvisa. Unga fäder ska inte dö ifrån sina barn och sin fru.

Jag/vi är så långt i från myllret av sommarfirande människor på stan just nu, så långt ifrån acceptans och reson.

Men, man ska ändå vara så jävla glad att man lever. Och har friska barn, samt varandra.

Tänk på det när livet är ett kadaver.

Posted on 7 juni, 2014, in Uncategorized. Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

