Lära sig finska

Om man är en människa som vill lära sig finska för att man längtar hem till Sonkajärvi…

Då finns det kurser på folkuniversitetetet för tvåtusen. Man ska sitta med andra och föra dialog. Hur tänkte man då? Man finnanpassade inte det minsta.

Finnar vill vara ensamvargar när de lär sig nåt. Vi vill sitta under ett nävertak och lära sig, prata ut i luften, helst när det är kallt och man ser orden komma ur munnen som en ånga. Inte prata med nån endaste jävel. Kanske också äta en och annan salt fisk.

Kan nån hjälpa mig med att lära mig finska i lugn och ro?

Posted on 22 augusti, 2014, in Uncategorized. Bookmark the permalink. 1 kommentar.

  1. Det kan finnas gratis halvfartskurser på universitetet (nybörjarnivå). Det gör det här i Umeå iaf. Jag gick den – fast hoppade av efter halva. Jag hade boken Suomen mestari 1: http://www.adlibris.com/se/bok/suomen-mestari-1-9789517925433

    men den är BARA på finska!! Det finns CD till som jag lånade från bibblan.

    Ja, det var mitt tips!

Kommentera

