Lär dig tala om psykisk ohälsa

Våga erkänna att du äter Sertralin. Det är jättebra för att öppna en dialog och lära känna varann.

Idag erkände jag att jag äter det till två vuxna klasskamrater. De undrade varför, så jag sa som det var.

För att jag fick för mig att jag kanske skulle bli galen. Jag fick för mig:

1. Att jag kanske helt plötsligt skulle börja samla på spik. Bli heltokig och gå runt med en hammare för att dra ut spik ur byggda ting, eller vilja göra studiebesök på spikfabriker. Detta kunde resultera i att jag tog omvägar så jag inte skulle råka gå förbi järnaffärer.

2. Fick för mig att om jag har för tjocka rep hemma, kanske jag skulle åka till Jonsered och hänga mig. Då skulle barnen inte ha en mamma på studenten.

3. Fick för mig att jag kanske bara skulle gå ut med rock på mig och vråla folk i ansiktet.

De blev inte ens chockade tror jag. De tog mig som jag var, sedan var det bra med det.

Jag gillar många av mina klasskamrater.

Posted on 8 september, 2014, in Uncategorized. Bookmark the permalink. 1 kommentar.

  1. i love you, spikfabrik hahaha

Kommentera

